evse

EVSE

EVSE står for Electric Vehicle Supply Equipment og er forhandler af ladebokse med serviceaftale og diverse tilbehør til ladebokse som f.eks. ladekabler og montageplader.

EVSE omtaler selv deres serviceaftale som værende en ladeboks med abonnement. Abonnementet består af en serviceaftale, der giver ret til refusion på el. EVSE tilbyder ikke abonnement på strøm.

Ladebokse med serviceaftale

EVSE forhandler fire forskellige ladebokse. Alle ladebokse købes på abonnement. Noget af det særlige ved en abonnementsløsning fra EVSE er, at du køber din ladeboks, så du ejer den. Du skal altså ikke bekymre dig om øvrige udgifter i forbindelse med nedtagning på et senere tidspunkt. Opsiger du abonnementet med EVSE, kan du roligt beholde din ladeboks.

Alle ladebokse leveres som standard med et ladekabel på 5 meter, men det er muligt at tilkøbe ekstra længde, så kablet bliver 6-10 meter.

Ratio Home Box Plus 3,7 kW

Pris for ladeboks: 5.895 kr. ekskl. installation

Pris for abonnement: 50 kr./måned

  • Indbygget 5 meter kabel
  • Indbygget DC sikring
  • Indbygget elmåler
  • 3,7 kW

Ratio Home Box Plus 11 kW

Pris for ladeboks: 6.495 kr. ekskl. installation

Pris for abonnement: 75 kr./måned

  • Indbygget 5 meter kabel
  • Indbygget DC sikring
  • Indbygget elmåler
  • 11 kW

Ratio Home Box Plus 11 kW med Tesla knap

Pris for ladeboks: 7.095 kr. ekskl. installation

Pris for abonnement: 75 kr./måned

  • Indbygget 5 meter kabel
  • Indbygget DC sikring
  • Indbygget elmåler
  • 11 kW
  • Med Tesla-knap

Ratio Home Box Plus 22 kW

Pris for ladeboks: 6.895 kr. ekskl. installation

Pris for abonnement: 75 kr./måned

  • Indbygget 5 meter kabel
  • Indbygget DC sikring
  • Indbygget elmåler
  • 22 kW

Fordele og ulemper ved ladebokse fra EVSE

Ved alle forhandlere af ladebokse er der fordele og ulemper. Nedenfor kan du se de fordele og ulemper, der er ved at vælge EVSE som din forhandler af ladeboks samt serviceaftale.

Fordele:

  • Du køber og ejer ladeboksen
  • Du kan få ladebokse i forskellige størrelser
  • Gode anmeldelser på Trustpilot
  • Mulighed for forskellige længder ladekabel
  • Indbygget elmåler i ladebokse

Ulemper:

  • Kun 1,03 kr. pr. kWh i elrefusion (mod op til 1,12 kr. andre steder)
  • Elrefusion afregnes kun hver 6. måned
  • Du skal selv betale for ladeboksen
Nem montage

Få hjælp til montering af ladeboks

Modtag 3 tilbud

Du skal selv sørge for installation

Hos EVSE køber du din ladeboks online og får den tilsendt. EVSE er dog udelukkende forhandler af boksen og udbyder af serviceaftaler. Det vil sige, at du selv skal sørge for installation af ladeboksen ved en lokal installatør eller elektriker.

Du må gerne selv klargøre ladeboksen til installation, men selve tilslutningen kræver en autoriseret elektriker eller installatør ifølge gældende lovgivning.

Hos mange andre forhandlere er installation inkluderet i prisen for en ladeboks. EVSE har ingen samarbejder med installatører, og det er derfor ikke muligt at bestille installation via dem. Det kan virke besværligt, men omvendt kan du vælge din sædvanlige elektriker, og du kan få boksen installeret på et tidspunkt, der passer dig.

Hvor mange kW skal jeg vælge?

Når du skal købe ladeboks, er den altid opgivet med et antal kW; typisk enten 11 eller 22. kW er effekten af ladeboksen, og den afgør, hvor hurtigt boksen oplader bilen.

Antallet af kW afhænger af, hvor hurtigt du ønsker at oplade. Vil du gerne kunne lade bilen fuldt op over natten, vil du typisk skulle have en 11 kW boks.

Nogle biler kan lade med op til 22 kW, og er det tilfældet med din bil, kan du overveje en ladeboks med 22 kW. Vær dog opmærksom på, at de fleste private hjem ikke kan forsyne mere end 11 kW. Du bør derfor tjekke med dit elforsyningsselskab, inden du bestiller en ladeboks med 22 kW.

EVSE tilbyder desuden en ladeboks på 3,7 kW. Denne type ladeboks er fortrinsvis til plugin-hybrid-biler, der typisk kun lader med 16 ampere og dermed 3,7 kW. De fleste ladebokse med 11 kW kan dog også bruges til plugin-hybrid-biler og hybrid-biler.

Overvej ekstra længde på ladekabel

Alle ladebokse, der forhandles via EVSE, er med et integreret ladekabel på 5 meter. Det er naturligvis praktisk med et integreret ladekabel, så du ikke skal købe det eksternt, men du skal også være opmærksom på, om ladekablet er langt nok til dit behov.

Det bliver hurtigt en irritationsfaktor, hvis bilen skal holde på en bestemt måde i indkørslen for at kunne oplade. Tænk derfor over at vælge et kabel, der er langt nok til at kunne nå bilens stik, uanset bilens placering.

Det koster ikke mere end 500 kroner ekstra for et integreret ladekabel, der er 6-10 meter i stedet for 5 meter, så det er værd at overveje lidt ekstra længde.

Ladekablet skal dog også opbevares, når det ikke er i brug. Og det er naturligvis mere bøvlet at opbevare et langt ladekabel fremfor et kort. Du skal derfor heller ikke købe et kabel, der er alt for langt til dit behov.